Translate

13 november 2011

De gratis reclame op IEX is over.

In maart 2009 startte de IEX met het fenomeen van "de OK-Knop"

Ik schreef toen het volgende :

IEX en de gratis reclame voor de OK-Score

Mijn trouwe lezers weten dat de OK-Score als een scheids- ofwel scherprechter vooraf een selectie maakt van aandelen. Ongeacht of die uit de AEX, Eurostoxx 50, of S&P 500 stammen.

De selectie uit de AEX fungeert als het vlaggenschip van het OK-Rating Institute en heeft sinds 1.1.2003 een out-performance van bijna 9000 basis punten (sic !) ofwel 90% op de AEX index.

Dit, terwijl er uitsluitend in AEX aandelen en volgens de weging van de AEX wordt belegd. Sinds 2003 weten onze relaties te waarderen dat wij de index verdelen in een OK-groep en een niet OK- Groep, ofwel NOK-groep. Het iniatief van vriend Pieter Kort om de posters op de IEX voortaan ook de mogelijkheid te bieden om hun mening te geven door middel van de "dit is niet OK" knop slaat dan ook alleen maar op de betreffende posters, maar niet op de onderhavige aandelen; daarvoor is de OK-Score gereserveerd.


Het is toch ten principale hartverwarmend om te zien dat het verdelen in een OK en niet OK segment - in dit geval van de posters - zo'n lumineuze navolging vindt. Niet dat de posters er ook maar iets aan hebben in het kader van hun beleggingen; ook daarvoor is de OK-Score gereserveerd, maar toch....., het heeft wel wat, honderden van die gratis reclame uitingen. 

Per eind 2011 heeft de Redactie van IEX er genoeg van : recent schijnt het grotere licht te zijn gaan schijnen en is van "niet OK" knop, de "niet OKE" knop gemaakt. Scheelt een letter maar daarmee maken wij tenminste geen reclame meer voor die vermaledijde OK-Score. .......

Die vermaledijde OK-Score die ook in 2011, voor het negende jaar op rij zijn out-performance zal gaan maken t.o.v. de index. Niet met droge voeten, tenzij er nog een wonder gebeurt maar met aanzienlijk minder verlies dan de AEX.

Eigenlijk zoals het heurt nietwaar. Noblesse oblige.

Geen opmerkingen: